01 sierpnia 2016

KRETA - moje wczasy w hotelu Petra Mare

W tym roku zabieram Was ze sobą na piękną wyspę - Kretę. Przyznaję z ręką na sercu, iż były to najpiękniejsze wakacje jakie do tej pory przeżyłam. Wybraliśmy się na nie z biurem podróży, dzięki czemu mogliśmy spokojnie cieszyć się jej urokami. Poniżej znajdziecie klika zdjęć z ponad dwóch tysięcy, które wykonaliśmy.

PODRÓŻ
Wylot mieliśmy z lotnika Okęcie w Warszawie zaplanowany na godzinę 02.50 w nocy, jednak wystartować mogliśmy dopiero o 7.50 rano Z nieznanych dla nas przyczyn został on znacznie opóźniony. Jednak na miejscu spotkaliśmy bardzo fajnych ludzi, z którymi nawet w takich okolicznościach było bardzo wesoło.

ROŚLINNOŚĆ
Jest ona bardzo niespotykana. Piękne, oryginalne kwiaty zapraszają nosy do wąchania wprost za ogrodzeń klimatycznych greckich ogródków. Czasami jednak wyglądają one znacznie lepiej, niżeli pachną ;)

MORZE
Naprawdę ciepłe. Przy pierwszym zanurzeniu stopy wręcz chce się do niego wskoczyć. Przez pierwsze dwa dni mieliśmy to szczęście, że fale były bardzo wysokie przez co zabawa była duża. Później już do końca pobytu było ono spokojne. Choć na plaży dominują kamyki, to butów ochronnych nie ma co zabierać ze sobą. Plaże przeplatają się ciemnym piaskiem ze żwirkiem, które trzeba pamiętać, że bardzo się nagrzewają.

HOTEL
Sam hotel i klimat w jakim on jest utrzymany oceniam bardzo wysoko. Na recepcji pracują bardzo sympatyczni i pomocni ludzie, także panie z serwisu hotelowego były bardzo życzliwe. Niestety zawiodłam się na standardzie pokoju, gdyż jest on z kategorii czterogwiazdkowej a niestety daleko mu do tego. Mam porównanie do hoteli w innych krajach z tego poziomu i wyglądały one zdecydowanie lepiej. Oczywiście sufit na głowę się nie sypał, jednak pokoje wymagają remontu. Za pokoje już wyremontowane trzeba przy wykupie wycieczki zapłacić ok 2 tysięcy zł więcej, co przy kosztach rzędu już 11 tysięcy jest moim zdaniem znacznie za dużo.

BASENY
Najwięcej czasu z racji tego, że mamy małe dzieci spędziliśmy przy brodziku. Jest bardzo duży, posiada wiele atrakcji dla maluchów, a jego największa głębokość wynosi 0,49m. Generalnie są trzy w kompleksie hotelowym, codziennie sprzątane i w świetnym stanie.

JEDZENIE
Niezwykle zróżnicowane i naprawdę nawet największy maruda znajdzie coś dla siebie. Ja osobiście byłam z rodzinką bardzo zadowolona, każdego dnia mogliśmy wybrać sobie coś nowego. Były również wieczory tematyczne, z których de facto grecki grill przypadł nam najbardziej do gustu. Ze słodkości oczywiście nie mogło zabraknąć miejscowej baklawy, której sobie nie żałowałam ;)

SPACERKIEM
Od hotelu do centrum miasta IERAPETRA mieliśmy około 800 m promenadą. Warto jednak wybrać się w tym kierunku uliczkami miasteczka, gdyż są one niezwykle klimatyczne i kolorowe.

ZAKUPY
Pamiątek przywiozłam sobie niewiele, gdyż tym razem postawiłam na lokalne produkty żywnościowe. Przywiozłam oliwę, baklawę czy tamtejsze wyroby cukiernicze. Chociaż miejscowe kramiki z pamiątkami były bardzo dobrze przygotowane na turystę, to jednak najbardziej skradły moje serce poniższe wazy. Są po prostu piękne!

WIDOK Z OKNA (nagranie komórką )

video

______________________________________________________________
Podziel się ze mną swoją opinią i SKOMENTUJ wpis również bez logowania